niedziela, 17 lipca 2016

Czarne gesso - polubiłam je!

Tematem dzisiejszej inspiracji jest medium w czarnym kolorze. 

Temat inspiracji nawiązuje do tematu aktualnie trwającego wyzwania # 13 Praca z użyciem czarnego medium.
 Użyłam gesso w czarnym kolorze, jako podkładu pod cały tag.


Całą powierzchnię beermaty najpierw zagruntowałam czarnym gesso, a po wyschnięciu odbiłam tym samym preparatem wzór z maski. Aby wydobyć wzór z czarnej powierzchni, przetarłam tzw. suchym pędzlem z odrobiną białego gesso cały tag. Jest to bardzo prosty sposób na spatynowanie czarnej powierzchni i przyznam, że mnie ten efekt  "tablicowy" bardzo się podoba.
Chlapnęłam gdzieniegdzie kilka kleksów
farbą akrylową w kolorze "metallic blue" marki 13Arts
Kleksy spryskałam wodą i roztarłam gąbką, szczególnie w rejonach gdzie naniesiony został wzór.
Dla kontrastu dodałam kilka kleksów  farbą akrylowa w kolorze "metallic yellow", a na koniec spryskałam za pomocą cienkiego pędzelka splashem w kolorze "navy blue"


Tak przygotowaną bazę taga ozdobiłam ramką z masy plastycznej i własnoręcznie przygotowanymi kwiatami. Dla ożywienia dodałam kilka kawałków gazy zabarwionej tuszem Distres w kolorze "crushed olive". Ten odcień zieleni stał się ostatnio moim ulubionym.

Użyte materiały:




Miłej zabawy z czarnym gesso!





10 komentarzy:

  1. Piękna praca. Świetnie przedstawiłaś etapy jej tworzenia! Dla mnie nowicjuszki "w mediowaniu" to bardzo cenne. Nigdy sama nie wpadłabym na to, by kleksy spryskać wodą i przetrzeć gąbką :) aby uzyskać efekt niebieskiej smugi. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się, że moje uwagi okazały sie przydatne.

      Usuń
  2. Cudny tag !! i świetny opis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Miło mi, że opis okazał się czytelny.

      Usuń
  3. zachwycający mediowy tag i szczegółowe etapy pracy oraz użyte materiały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! Staram się zawsze dzielić wiedzą z mniej zaawansowanymi.

      Usuń
  4. Śliczna praca,super opisana,ja często używam czarnego gesso szczególnie do męskich prac...

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle bardzo dokładny opis. Pięknie pokazałaś zastosowanie czarnego gesso. Efekt końcowy przecudny!

    OdpowiedzUsuń