wtorek, 29 września 2015

Niech w Waszych sercach dziś miłość Wam gra...

Witajcie!

Na wstępie uprzedzam, że dzisiejszy post będzie przeładowany zdjęciami...
a to dlatego, że przygotowałam dla Was karteczkę, heksabox...i kursik  :)))
Ale po kolei...

Postanowiłam wziąć w obroty bloczek papierów firmy Dixi Craft " Sound of music" 
w żółtej wersji kolorystycznej. Bloczek zawiera 8 wzorów po 4 arkusze każdego z nich w rozmiarze 15x15 cm.
I na wstępie się trochę zmartwiłam, bo papier okazał się cienki ( gramatura 120g ), śliski i lekko błyszczący 
i nie bardzo wiedziałam, co z tego wyjdzie ;/
Nic bardziej mylnego...

Ponownie obie prace utrzymane są w lekko vintage'owym klimacie...
Papier dzielnie zniósł szarpanie, darcie, chlapanie i zszywkowanie 
... czego oczywiście nie dostrzeżecie ;)

Gdzieniegdzie wystaje koronka, resztki tiulowej firany, przytuszowana papierowa serwatka
a spod kompozycji kwiatowej wyłania się bielony sznurek... 
Klucz wiolinowy i papierowa taśma z motywem klawiszy fortepianu idealnie zgrały się 
z hasłem dzisiejszej inspiracji :)


Do hexaboxu wybrałam ciemniejsze papierki z bloczka i wyjątkowo nie poddałam ich żadnym zabiegom,
ponieważ chciałam się skupić na kompozycji kwiatowej :)


Wieczko mocno ukwiecone "ocieka" złotem a to za sprawą metalicznej farbki, tuszu Splash! 
oraz rewelacyjnej miki w kolorze złota od 13@rts.


Jeśli jesteście ciekawi, co znajduje się w środku...zapraszam do siebie :)
...tam jest jeszcze więcej złota ;) ...

A teraz pora na kursik :D 
Może gdzieś w sieci jest prostszy sposób, nie wiem, nie szukałam...  
bo ja żem typ, co musiał sam tę bryłę rozkminić ;)

Potrzebujemy:
- 3 arkusze papieru np.: wizytówkowego w formacie A4
- cyrkiel, linijkę, ołówek, gumkę, bigownicę, nożyczki
- klej magic

Moje pudełko ma wymiary 12x6x10cm. Jego podstawę wyznaczamy na okręgu o promieniu 6 cm.


 Ponieważ mój cyrkiel trochę "fiksuje", wyznaczam sobie wierzchołki sześciokąta tym oto sposobem.


Prowadzimy dwie proste, łącząc ze sobą punkty AB i BC.
Tak wyznaczone wierzchołki heksagonu łączymy ze sobą i  wycinamy figurę po krawędziach.


Teraz szykujemy boki. 
Z następnego arkusza wycinamy 6 ścianek o wymiarach 6x11 cm.
Bigujemy je na wysokości 1 cm i odcinamy rogi.


Tak przygotowane ścianki zaczynamy przyklejać do naszej podstawy.


 I tym sposobem podstawę heksaboxu mamy już za sobą :)
Dla wyrównania i wzmocnienia dna możemy wyciąć jeszcze jeden sześciokąt 
z okręg o promieniu 4,8 cm ale nie jest to koniecznie.


Teraz bierzemy się za wieczko.
Powtarzamy czynności z pkt. 1-4 tylko rysujemy okrąg o promieniu 6,2 cm.
Tym sposobem wieczko będzie o 4 mm szersze i ładnie zepnie
"grubo" ozdobione ścianki heksaboxu
( bynajmniej  w moich boxach jest taka potrzeba ;)
Jeśli ozdabiacie ścianki pojedynczą warstwą papieru,
wystarczy Wam wieczko szersze o 2 mm,
wtedy promień Waszego okręgu będzie wynosił 6,1 cm.
Ważne! Naszą figurę umieszczamy centralnie na środku kartki!


Teraz wyznaczamy boki wieczka, prowadząc proste wzdłuż przeciwległych wierzchołków.


Następnie zaznaczamy boki wieczka, które w moim przypadku mają wysokość 3 cm.
Żeby nie było widać skrzydełek łączących ścianki i żeby ta forma zmieściła się na kartce A4,
nasza baza musi wyglądać następująco.
Na zielono zaznaczyłam krawędzie do zbigowania ale o tym za chwilę.
Otrzymaną podstawę wycinamy po krawędziach zewnętrznych.


Teraz bigujemy po zielonych krawędziach i ścieramy ślady po ołówku ;)

  
Kleimy najpierw skrzydełka, potem podwójne ścianki.


I wieczko gotowe :D


A tak prezentuje się już gotowa baza naszego heksaboxu.


Dotrwaliście do końca...uff ;)
I jak? Nie taki diabeł straszny ;)
Teraz przed Wami ta przyjemniejsza część zabawy czyli ozdabianie! 

Mam nadzieję, że kursik jest zrozumiały i chętnie będziecie z niego korzystać :)
Nie zapomnijcie pochwalić się Waszymi cudeńkami :)

MATERIAŁOZNAWSTWO:

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam  serdecznie! 

14 komentarzy:

  1. Obie prace są przepiekne,chciałabym umieć tworzyć tak piękne warswy na kartkach.Bardzo też dziękuję za kursik.Na pewno skorzystam bo na próżno szukałam w necie kursu na takie pudełko.Powstało wspaniałe pudełko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karola :) częstuj się śmiało ;) a warstwy...u mnie to przyszło z czasem :D

      Usuń
  2. Ale piękne... Jak ja bym chciała takie kompozycje kwiatowe układać...
    Tak z innej beczki - chciałam zapytać, czy essy będą na Krakowskiej Wiośnie Craftowej - edycja jesienna 7 listopada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maede :) z tak pięknymi kwiatami, których Ci w naszym sklepiku dostatek, samo tak wychodzi ;) a na drugą część pytania, to już musi się szefowa wypowiedzieć :)

      Usuń
  3. Boksik cudowny, a kursik pewnie wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się, że kursik przypadł do gustu :)))

      Usuń
  4. czaderski, dziękuję za kursik na pewno skorzyystam, a dekoracja wow:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Magda! Pochwal się potem efektem swojej pracy ;))) jestem ciekawa jak się będzie pracowało, na bazie tego kursiku ;)

      Usuń
  5. Cudne prace. Kursik znakomity. Muszę spróbować go zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) spróbuj, spróbuj... To wcale nie jest trudne :D

      Usuń
  6. Mega boski boxik, kursik świetny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie Anita. Pozdrawiam również :)

      Usuń
  7. Jesteś kochana!!! Od jakiegoś czasu zastanawiałam się jak wykombinować takie pudełeczko a tu proszę :) Spadła z nieba gwiazdka i mi pokazała :D Jesteś cudowna!!!! :) Jeszcze dziś spróbuję zrobić pudełeczko według tego kursu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet sobie nie wyobrażasz, jak mi się buźka ucieszyła czytając Twoje słowa ;D cieszę się, że mogłam sprawić Ci tym kursem tyle radości :))) owocnej pracy i pochwal się efektami :D

      Usuń